Χάλκινη Πρωταθλήτρια 2018 (και 1η στην Αττική) στο Πανελλήνιο Ατομικό Σχολικό Πρωτάθλημα η Μελίνα Αθανασίου (3ο Δημοτικό Σχολείο Κορωπίου).
Δείτε τη βαθμολογία για την Ε' τάξη Δημοτικών Σχολείων στο Πανελλήνιο Ατομικό Μαθητικό Πρωτάθλημα 2018 εδώ


ΔΕΙΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ ΠΑΡΤΙΔΕΣ ΑΠΟ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΠΟΥ ΔΙΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΜΗΧΑΝΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΚΑΚΙ
ΜΑΤ ΜΕ ΙΠΠΟ ΚΑΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟ


Ο τελικός για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (9 έως 28 Νοεμβρίου 2018) διεξάγεται στο Λονδίνο (στο Κολλέγιο Holborn).
Αγωνίζονται ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Μάγκνους Κάρλσεν (Νορβηγός, ΕΛΟ 2835, γεννημένος 30/11/1990)
με τον διεκδικητή του τίτλου Φαμπιάνο Καρουάνα (Αμερικανός, ΕΛΟ 2832, γεννημένος 30/7/1992).
Το ματς ξεκινά την Παρασκευή 9/11 στις 17:00 (ώρα Ελλάδος) με τον Καρουάνα να παίζει με λευκά.
Θα παίξουν συνολικά 12 παρτίδες εκτός και αν ένας από τους δυο αντιπάλους φτάσει πρώτος τους 6.5 βαθμούς,
οπότε το ματς τελειώνει και ανακηρύσσεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής.
Δείτε το ματς και το πρόγραμμα των αγώνων εδώ

Προβλήματα όταν αναλύουμε στο Σκάκι με Μηχανές Ανάλυσης

Πολλοί σκακιστές, βάζουν μια θέση που τους ενδιαφέρει στην ηλεκτρονική σκακιέρα κάποιου σκακιστικού προγράμματος, είτε εμπορικού είτε από αυτά που διατίθενται ελεύθερα, πατάνε το "κουμπί" της ανάλυσης και μέσα σε 1-2 λεπτά έχουν "υιοθετήσει" την κίνηση που προτείνει η μηχανή ανάλυσης ως την καλύτερη για την θέση. 
Ιδιαίτερα όταν θέλουν να λύσουν κάποιο πρόβλημα "ματ" είτε να βρεθεί κάποιο "τακτικό" στη θέση, η διαδικασία αυτή είναι συνήθως (αλλά όχι πάντα) επιτυχής, οπότε ο σκακιστής "συνηθίζει" στην γρήγορη ανάλυση. Εάν μάλιστα διαθέτει Η/Υ με γρήγορο επεξεργαστή και αρκετή μνήμη RAM και τον έχει "κατευθύνει" στην σκακιστική ανάλυση (με τεχνικές που υπάρχουν), τότε όλο και ευκολότερα εμπιστεύεται την κίνηση που η μηχανή ανάλυσης προτείνει ως την καλύτερη, έπειτα από λίγα λεπτά "υπολογιστικής σκέψης".
Όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι σε περιπτώσεις όπου πρέπει να αξιολογηθεί μια κίνηση σε θέση με στατικά, στρατηγικά χαρακτηριστικά και απαιτείται ανάλυση πολλές φορές ωρών (ή και ημερών), για να καταλήξει κάποιος και να χρησιμοποιήσει με ασφάλεια το αποτέλεσμα μιας μηχανής ανάλυσης.

Δείτε κάποια παραδείγματα  :

Παίζουν τα λευκά και οι περισσότερες μηχανές δείχνουν γρήγορα την κίνηση 1.b3
Ένας απλός σκακιστής αμέσως βλέπει το πρόβλημα της κίνησης, αφού το 1. b3 θα ακολουθήσει 1...c3 και ο λευκός θα παίξει την υπόλοιπη παρτίδα χωρίς τον λευκοτετράγωνο αξιωματικό του που θα μείνει κλεισμένος στα τετράγωνα a2 και b1.


Εάν δεις ότι το 1.b3 δεν ικανοποιεί ως κίνηση, οπότε θα συνεχίσεις να ψάχνεις για κάτι καλύτερο, είσαι κοντά στο να ανακαλύψεις την κίνηση 1.Ra1 (πιθανώς και κάποια καλύτερη). Στον Η/Υ σου πόση ώρα χρειάζεται η μηχανή ανάλυσης για να βρει την κίνηση 1.Ra1 ;

Ένα άλλο παράδειγμα αποτελεί η πιο κάτω θέση :


Οι καλύτερες μηχανές ανάλυσης δίνουν ένα καθοριστικό πλεονέκτημα στον λευκό της τάξεως του +2.2 περίπου (έως και +2.8) σχεδόν δηλαδή καθαρή νίκη για έναν έμπειρο παίκτη σε κανονικές συνθήκες αγώνων.
Ο έμπειρος σκακιστής όμως, σχεδόν αμέσως "βλέπει" ότι η θέση είναι ισόπαλη (0.00) αφού ο λευκός Βασιλιάς δεν μπορεί να εισέλθει στην παράταξη του μαύρου και να απειλήσει κάποιο πιόνι ενώ ο λευκός αξιωματικός ακόμη και εάν θυσιαστεί στο d5 δεν θα ανοίξει δρόμο για τον λευκό, αφού ο μαύρος θα "φάει" με το c6 πιόνι στο d5.
Στον Η/Υ σου πόση ώρα χρειάζεται η μηχανή ανάλυσης για να βρει ότι η θέση είναι ισόπαλη  ;

Θα επανέλθω με περισσότερα παραδείγματα.